Resolució
Q-05951/2010 Queixa envers l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui per no facilitar còpia d'un expedient d'expropiació.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 10/12/2010
Data de l'últim moviment 21/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa que passats dos anys des de la terminació de la primera intervenció del Síndic en aquest cas, l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui encara no li ha facilitat còpia de l'expedient d'expropiació del qual és part, amb l'argument que aquest expedient s'ha extraviat.

Contingut

L'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui informa que no té un arxiu prou sistematitzat i que un cop conclosa tota la tramitació de l'expedient d'expropiació, durant la qual la persona interessada va tenir accés a l'expedient complet, es va arxivar tota la documentació però que, com que l'arxiu general no està prou endreçat, no es trobava l'expedient i per això no era possible facilitar-ne còpies a la persona interessada.

El Síndic, de conformitat amb la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents, que disposa que totes les administracions i entitats titulars de documents públics han de disposar d'un únic sistema de gestió documental que abasti la producció, la tramitació, el control, l'avaluació i la conservació dels documents i l'accés a aquests i en garanteixi el tractament correcte mentre siguin utilitzats administrativament, recorda a l'Ajuntament el deure legal d'establir les mesures que permetin garantir el bon funcionament de l'arxiu municipal i la identificació i consulta de la informació que conté, a banda de la conservació permanent que correspon a l'Ajuntament en relació amb la informació pública municipal.

Així mateix i per complir el règim legal d'accés a la informació d'acord amb l'article 164 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el Síndic considera que l'Ajuntament hauria d'adoptar mesures organitzatives que permetin millorar la gestió de l'arxiu municipal i, conseqüentment, minorar demores com les exposades per la persona interessada, a fi i efecte de facilitar la informació municipal als regidors dins dels termini previstos legalment perquè l'accés esdevingui efectiu.

El Síndic també recorda a l'Ajuntament que la Llei 10/2001 esmentada més amunt estableix una sèrie de mecanismes i actuacions que permeten als municipis de menys de deu mil habitants rebre l'assessorament i el suport dels consells comarcals, i que aquesta llei conté una previsió especial adreçada als municipis entre cinc mil i deu mil habitants, com és aquest cas, d'acord amb la qual les administracions competents han de fomentar, de manera preferent, la seva incorporació al Sistema d'Arxius de Catalunya, la qual cosa pressuposa el compliment de certes característiques d'adequació i qualitat dels arxius que és important assolir.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/03/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
11/05/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/09/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Reiteració posterior a la primera
20/10/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/12/2011 Ajuntament de Santa Margarida de Montbui Resolució