Resolució
Q-05974/2011 Disconformitat amb un procés de tramitació del reconeixement de la situació de dependència

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 29/09/2011
Data de l'últim moviment 27/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procés de tramitació del reconeixement de la situació de dependència que va sol·licitar a favor de la seva esposa el dia 23 de novembre de 2007.

Exposa que en data 29 d'octubre de 2010 es va emetre una resolució d'arxivament d'actuacions per caducitat per causa d'absència de la persona interessada i la impossibilitat, per tant, de dur a terme la valoració presencial de la seva dependència.

En data 6 de novembre de 2010 la persona interessada va presentar una nova sol·licitud de reconeixement de la seva situació de dependència i en data 12 de novembre de 2010 una reclamació prèvia en què exposava, amb relació a l'expedient arxivat, que en cap moment se li havia trucat per concretar el dia i l'hora en què se li podria fer la valoració. 

Segons exposa el promotor, encara no se'ls ha contactat per tal de fer la valoració de la situació de dependència de la seva esposa. Per aquest motiu, han presentat dues reclamacions més perquè se li faci la valoració.

Contingut

Un cop estudiada la documentació de què es disposa, el Síndic considera que encara que l'aportació de la documentació requerida s'hagi fet de forma extemporània, s'ha de considerar la data d'efectes de la resolució de reconeixement del grau i nivell de dependència des del moment de la primera sol·licitud, el 23 de novembre de 2007, o, en tot cas, des del moment en què la persona interessada aporta la documentació requerida en data 23 de febrer de 2010 i es completa l'expedient d'acord amb la normativa que regeix el procediment de dependència.

D'altra banda, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat de resoldre i donar resposta a totes les sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència i reclamacions prèvies presentades amb posterioritat a la primera sol·licitud de reconeixement de dependència i també a l'aportació de la documentació requerida. 

Per tant, el Síndic suggereix al Departament que revisi de nou aquest procediment, anul·li les resolucions emeses i reconegui l'efectivitat del programa individual d'atenció emès a favor de la persona interessada d'acord amb el seu grau II nivell 2 de dependència amb efectes des del dia 23 de novembre de 2007, o subsidiàriament des del moment en què l'Administració disposava de la informació necessària per prosseguir amb la tramitació del procediment sense que la persona interessada hagués desistit del procediment, el dia 23 de febrer de 2010.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/10/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/04/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/09/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/01/2013 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/01/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/02/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/04/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/09/2013 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/11/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
19/12/2013 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/03/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
28/03/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Irregularitat
31/03/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Irregularitat
27/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat