El promotor de la queixa, veí d'Igualada, manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació suficient de l'Ajuntament d'aquest municipi davant les molèsties que li provoquen els veïns de l'habitatge situat sobre el seu.
El Síndic és conscient de les dificultats que comporten aquest tipus de conflictes veïnals en què la voluntat de les parts, el seu esperit cívic i la bona disposició són essencials per trobar una solució al conflicte. Per això, fa les consideracions següents a l'Ajuntament per si poden col·laborar a pacificar la situació:
Uns dels motius de conflicte és la presència del gos del veí al balcó, que orina i embruta el del reclamant. Mantenir l'animal al balcó és contrari a les normes de benestar i higiene que han de respectar-se segons el que preveu el Text refós de la Llei de protecció dels animals i l'article 11 de l'ordenança municipal del municipi d'Igualada sobre tinença d'animals. En conseqüència, cal que aquesta situació sigui corregida aplicant els instruments que la normativa posa a l'abast del consistori.
L'Ajuntament, a més, disposa d'un servei municipal de mediació, que té la funció d'intervenir en conflictes com el que es planteja en aquesta queixa. No consta que en aquest cas s'hagi fet ús d'aquest recurs i, si se n'ha fet, amb quins resultats.
En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament el deure legal de complir i fer complir la normativa en matèria de protecció dels animals, i li suggereix, si no ho ha fet ja, que faci ús del Servei Municipal de Mediació en el cas que el conflicte no es resolgui.