Resolució
Q-06026/2009 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a dues reclamacions contra una resolució del grau i nivell de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 30/12/2009
Data de l'últim moviment 11/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa del retard del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) a resoldre la reclamació prèvia que va presentar contra la resolució per la qual es qualificava el seu grau i el nivell de dependència. 

La persona interessada explica que, en data 8 de setembre de 2008, el DASC va dictar la resolució en què se li reconeixia un grau I nivell 2 de dependència i, en no estar d'acord amb aquella resolució, en data 17 d'octubre de 2008 es va interposar una reclamació prèvia, sense que encara no s'hagi resolt. 

En vista que aquella reclamació prèvia no es resolia, la promotora de la queixa informa que va presentar una altra reclamació al DASC en data 28 de juliol de 2009 i tampoc n'ha rebut cap resposta.

Contingut

L'anterior DASC comunica que "en data 10 de desembre de 2010, es va dictar la resolució de revisió de grau i nivell" de la sol·licitud del reconeixement de la situació de la dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats de la persona interessada.

Segons aquesta informació, s'entén que l'objecte de la queixa s'ha resolt favorablement.

Tot i això, atès que des del moment de la petició de revisió de la situació de dependència fins al moment de la resolució han passat un total de vuit mesos, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que siguin resolts en un termini raonable i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i a les prestacions que els corresponen, tot evitant dilacions, d'acord amb la Llei.

Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/01/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució