Resolució
Q-06035/2010 Disconformitat amb la manca de compliment d'un acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament d'Alcanar en relació amb la necessitat de definir els principis i l'organització dels mitjans de comunicació municipals

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 15/12/2010
Data de l'últim moviment 14/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alcanar Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, regidor de l'Ajuntament d'Alcanar, manifesta la seva disconformitat amb la manca de compliment de l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament en sessió de 26 de març de 2009, en relació amb la necessitat de definir els principis i l'organització dels mitjans de comunicació municipals.

Contingut

En vista de la informació tramesa per l'Ajuntament d'Alcanar, el Síndic recorda que, d'acord amb el principi de congruència amb els propis actes, l'Administració ha de complir i fer complir els seus propis actes. Així doncs, una vegada el Ple ha acordat engegar un procés destinat a definir els principis i l'organització dels mitjans de comunicació municipals, per a la qual cosa s'ha de crear una comissió que elabori un document base sobre aquesta qüestió que ha de ser aprovat pel Ple, aquest acord és vinculant. El compliment d'aquest principi garanteix als grups municipals, a més a més, la seguretat jurídica necessària per exercir la seva funció de participació en els afers públics.

A més a més, en aquest cas el compliment de l'acord del Ple del dia 26 de març de 2009 adquireix encara més rellevància en la mesura que allò que es recull no és altra cosa que la manera d'organitzar l'activitat de l'Administració municipal amb l'objecte de complir un deure legal, que és el que estableix l'article 170.2 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. D'acord amb aquesta norma, correspon al ple de l'ajuntament garantir la participació dels regidors i dels grups municipals en els òrgans d'informació i difusió municipal i, en aquest sentit, ha d'aprovar un reglament que reguli les condicions d'accés i d'ús d'aquests mitjans pels regidors i els grups constituïts al si de la corporació. 

En vista de tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament d'Alcanar que doni compliment al que estableix l'acord del Ple de l'Ajuntament del dia 26 de març de 2009, segons el qual l'Ajuntament es compromet a elaborar un document base sobre els principis i l'organització dels mitjans de comunicació d'Alcanar, document que ha de ser aprovat pel Ple. D'altra banda, el Síndic també recorda a l'Ajuntament la necessitat de donar compliment al que estableix l'article 170.2 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/03/2011 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
02/01/2013 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / Obstaculització
23/01/2013 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/02/2013 Ajuntament d'Alcanar Resolució pendent d'acceptació
26/03/2014 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/06/2014 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/09/2014 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / No col·laboració
29/09/2014 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/10/2014 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / No col·laboració
10/11/2014 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/02/2015 Ajuntament d'Alcanar Irregularitat
19/02/2015 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
14/09/2015 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració