El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la tramitació de la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència que es va presentar el 22 de setembre de 2008 a nom de la seva mare.
El promotor informa que en diverses ocasions s'ha posat en contacte amb l'Administració per conèixer l'estat de tramitació d'aquella sol·licitud, sempre amb un resultat infructuós.
En dates 5 de gener de 2010 i 10 de setembre de 2010 va presentar reclamacions a l'Administració queixant-se per la demora en resoldre la sol·licitud.
En data 13 de gener de 2011, el Síndic va sol·licitar el Consorci de Serveis Socials de Barcelona informació sobre l'estat de tramitació de la sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència presentada el 22 de setembre de 2008 a nom de la persona interessada.
En data 3 de febrer de 2011, la persona interessada va presentar un escrit al Síndic en què demanava que, atès que l'objecte de la seva queixa s'havia resolt, es tanqués el seu expedient.
Com a conseqüència, si bé l'objecte de la queixa s'ha resolt favorablement, el Síndic reitera al Consorci de Serveis Socials de Barcelona la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, de manera que siguin resolts en un termini raonable i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i a les prestacions que els corresponen d'acord amb la llei, tot evitant dilacions.
Sens perjudici d'aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.