Resolució
Q-06050/2012 Disconformitat amb les molèsties que ocasionen unes obres a Tordera

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 13/09/2012
Data de l'últim moviment 18/10/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tordera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, veí de Tordera, manifesta la seva disconformitat amb les molèsties per pols, vibracions, trànsit i soroll que li provoquen unes obres que es duen a terme des de fa un any i mig.

Contingut

En vista del que s'exposa a l'informe tramès per l'Ajuntament de Tordera, el Síndic recorda que l'article 15 de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, determina el següent:

?- L'emissió sonora de la maquinària que s'utilitza en les obres públiques i en la construcció s'ha d'ajustar a les prescripcions que estableix la normativa vigent, d'acord amb la Directiva 2000/14, de 8 de maig de 2000, que regula les emissions sonores a l'entorn produïdes per les màquines d'ús a l'aire lliure, i les normes complementàries.

- L'horari de funcionament de la maquinària utilitzada en els treballs a la via pública i en la construcció es fixa entre les 8 i les 20 hores, llevat de les obres urgents, les que es fan per raons de necessitat o perill i les que, per llurs característiques, no es poden fer durant el dia.

- El treball nocturn ha d'ésser expressament autoritzat per l'ajuntament.?

El Síndic fa èmfasi en la necessitat de garantir que el desenvolupament d'una activitat econòmica com la que motiva aquesta queixa ha de fer-se amb ple respecte a la legalitat vigent i als drets dels veïns a viure sense molèsties que superin els llindars raonables de tolerància.

La legislació ambiental vigent determina que els titulars de les activitats susceptibles d'afectar el medi ambient i la seguretat i la salut de les persones les han d'exercir sota diversos principis, entre els quals hi ha el de prendre les mesures necessàries per prevenir la insalubritat i per minimitzar els efectes perjudicials a tercers. 

A més, les administracions públiques han de vetllar pel compliment efectiu d'aquests principis i han d'adoptar les mesures adients per evitar, prevenir i reduir l'impacte de les activitats en el medi ambient i en les persones.

Per això, les administracions implicades en situacions d'aquest tipus -essencialment, els ajuntaments- no poden deixar d'exercir les seves competències, ja que la llei els encarrega la doble tasca de vetllar pel dret dels particulars a exercir una determinada activitat econòmica i pels drets dels veïns a viure sense que aquesta activitat els comporti molèsties intolerables.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/09/2012 Ajuntament de Tordera Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/11/2012 Ajuntament de Tordera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/11/2012 Ajuntament de Tordera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/03/2013 Ajuntament de Tordera Resolució
18/10/2013 Ajuntament de Tordera Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-06243/2013