La promotora de la queixa exposa que l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha dissenyat un procediment per tramitar les sol·licituds d'informe d'adequació d'habitatge en què s'exigeix als sol·licitants la realització d'uns tràmits i la presentació d'una documentació que ultrapassa les tasques assignades als ajuntaments per la Direcció General per a la Immigració.
Un cop estudiada aquesta qüestió, el Síndic recomana a l'Ajuntament:
1. Que modifiqui el procediment especial dissenyat per tramitar les sol·licituds d'informe d'adequació d'habitatge perquè s'adeqüi als criteris fixats a la Instrucció del Departament de Benestar Social i Família, per la qual s'estableixen els criteris generals per a l'elaboració dels informes d'estrangeria, de manera que, d'una banda, es deixi sense efecte l'obligació d'assistir a la sessió d'informació general i el lliurament del document d'assistència; i de l'altra, la documentació exigida es limiti a la que l'Ajuntament necessita per emetre la proposta d'informe d'adequació, és a dir, la relativa a la identificació del sol·licitant i la del títol que habilita per a l'ocupació de l'habitatge.
2. Que quan el ciutadà estranger s'adreci a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per informar-se dels requisits per tramitar l'informe d'adequació de l'habitatge, o bé se'l remeti al web del Departament de Benestar Social i Família perquè pugui baixar-se l'imprès de sol·licitud i conèixer els requisits que ha de complir o bé se li lliuri un full amb aquesta informació juntament amb l'imprès de sol·licitud.