Resolució
Q-06065/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Piera a diversos escrits relatius a una denúncia de trànsit

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 04/08/2014
Data de l'últim moviment 14/08/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Piera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Piera als escrits que hi va presentar el 6 de maig de 2014, amb relació a una denúncia de trànsit i a l'actuació dels agents denunciants.

Exposa que el 4 de maig de 2014 se li va notificar una denúncia per la presumpta comissió d'una infracció consistent a utilitzar els senyals acústics sense motiu el 28 de març de 2014 a les 8.05 h en un carrer de Piera. A la notificació s'indica que la denúncia no es va lliurar en mà perquè els agents prestaven el servei de protecció escolar. 

La promotora considera que no va cometre cap infracció i sol·licita l'anul·lació de la denúncia. A més a més, entén que l'actuació dels agents no va ser correcta, perquè en el moment dels fets no hi havia cap nen al carrer, tots eren a l'escola, i tot i així no li van lliurar la denúncia en mà, sinó que la va rebre al seu domicili. 

Manifesta que no ha rebut resposta a les seves al·legacions, però que es va posar en contacte amb l'Organisme de Gestió Tributària i la van informar que la denúncia havia estat anul·lada.

Contingut

El Síndic recorda que d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la, siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.

Pel que fa a les manifestacions de la persona interessada sobre l'actuació de la policia local, el Síndic recorda que l'any 2009 va aprovar un codi de bones pràctiques administratives adreçat a totes les administracions públiques catalanes en què, amb relació al dret dels ciutadans a obtenir de les administracions una resposta expressa, posa de manifest que l'Administració ha de donar resposta escrita no només a les qüestions relacionades amb els procediments administratius, sinó també als suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

En conseqüència, el Síndic demana a l'Ajuntament de Piera que atengui per escrit les demandes de la persona interessada, expressades en la instància que va registrar en data 6 de maig de 2014, i que li notifiqui la decisió d'anul·lar la denúncia formulada contra ella pels fets que van tenir lloc el 28 de març de 2014 i també la solució donada a la queixa que ella va interposar contra l'actuació de la policia local.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/10/2014 Ajuntament de Piera Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2014 Ajuntament de Piera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/12/2014 Ajuntament de Piera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/12/2014 Ajuntament de Piera Resolució pendent d'acceptació
28/01/2015 Ajuntament de Piera Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
20/04/2015 Ajuntament de Piera Segona reiteració / No col·laboració
28/07/2015 Ajuntament de Piera Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/08/2015 Ajuntament de Piera Irregularitat
14/08/2015 Ajuntament de Piera Seguiment finalitzat