El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procés de construcció de l'escola Abrera, actualment en mòduls prefabricats.
Exposa que des de fa tres anys l'escola està instal·lada en mòduls i comparteix espais amb l'escola Ernest Lluch. L'edifici nou té el projecte aprovat i només està pendent d'iniciar les obres, que no comencen per manca de pressupost. Explica que ha fet nombroses reclamacions tant a l'Ajuntament d'Abrera com al Departament d'Ensenyament, sense èxit.
De l'informe del Departament d'Ensenyament es desprèn que la construcció de l'escola està planificada i té el projecte executiu redactat, però que l'execució de les obres es durà a terme quan la disponibilitat pressupostària ho permeti, sense precisar-ne la previsió temporal.
En el marc d'aquest i altres expedients de queixa relacionats amb les condicions materials dels centres, el Síndic ha manifestat al Departament d'Ensenyament dues consideracions bàsiques:
En primer lloc, que les condicions de provisionalitat, perllongades en el temps, poden malmetre el dret a una educació de qualitat i en equitat. És per aquest motiu que el Síndic reitera la importància de planificar les construccions escolars que es troben en aquestes condicions de provisionalitat, encara que les dificultats pressupostàries no ho afavoreixin.
I en segon lloc, que les restriccions pressupostàries actuals no han d'impedir concretar una temporalització, encara que sigui amb un retard afegit, dels processos constructius dels centres. És per aquest motiu, i també pel fet que aquesta situació de provisionalitat afecta negativament la qualitat de l'educació i, conseqüentment també, els drets dels infants, que el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que faci previsions sobre els processos constructius, de manera que la comunitat escolar corresponent pugui conèixer quan el centre iniciarà l'activitat en les noves instal·lacions.
Atès que en aquest cas el Departament d'Ensenyament es limita a informar que l'execució de les obres es durà a terme quan la disponibilitat pressupostària ho permeti, sense especificar amb quina previsió treballa, el Síndic reitera al Departament d'Ensenyament la necessitat de fer un esforç més gran de concreció de la temporalització de les obres, encara que aquesta concreció sigui provisional i estigui supeditada a canvis pressupostaris futurs.