Resolució
Q-06069/2010 Queixa per la manca de resposta a una sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 17/12/2010
Data de l'últim moviment 23/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa del fet que no ha rebut resposta en el termini establert normativament a la sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat que va presentar el febrer de 2009.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família exposa que la persona interessada va ser citada per fer-li el reconeixement de grau de la discapacitat l'abril de 2011 i adjunta la resolució que se li va trametre en la qual se li reconeix un grau de disminució del 42% amb efectes des de febrer de 2009.

Malgrat el desacord de la persona interessada amb la revisió de grau efectuada, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte, atès que no pot anar més enllà de corroborar que l'actuació de l'Administració en la tramitació de la sol·licitud de reconeixement o de la reclamació prèvia s'ajusta a dret i es correspon amb el procediment establert.

Cal tenir en compte que la decisió sobre el grau de discapacitat que es reconeix en cada cas concret correspon als professionals dels equips de valoració, l'actuació dels quals s'efectua amb independència tècnica, i el Síndic no pot revisar els seus determinis en aquest sentit. 

No obstant això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.

Finalment, el Síndic recorda al Departament la necessitat d'adoptar mesures efectives per reduir la durada d'aquests procediments per tal que s'ajustin als terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/02/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució