El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resolució d'un procediment sancionador iniciat per l'Ajuntament de Calella per infracció de l'Ordenança municipal de convivència ciutadana i via pública.
Exposa que el primer coneixement que va tenir de la incoació en contra seu d'aquest procediment sancionador va ser arran de la notificació de la resolució sancionadora. Contra aquesta resolució, va presentar un recurs de reposició en què negava els fets i manifestava que en cap moment se'l va informar que havia estat denunciat ni se li va lliurar la butlleta de denúncia.
De la informació de què es disposa es desprèn el següent:
No consta que la butlleta de denúncia es lliurés al promotor, ja que ni està signada per ell ni hi consten els motius pels quals el promotor s'hauria negat a signar-la si se li hagués lliurat.
D'altra banda, l'Administració reconeix un error en les notificacions de l'acord d'incoació i la proposta de resolució, que es van trametre a un domicili erroni. Aquesta errada va determinar la publicitat per edictes de l'acte administratiu, la qual cosa és incorrecta tenint en compte que l'Administració manifesta que coneixia l'adreça correcta del promotor però atribueix la tramesa errònia a una transcripció defectuosa. Tanmateix, ni la manca de lliurament en mà de la butlleta de denúncia ni l'error en la notificació efectuada per l'Administració poden redundar en perjudici de la persona interessada.
Si bé és cert que un cop notificada la resolució al promotor aquest no ha quedat en indefensió, ja que ha pogut plantejar el recurs de reposició, el fet cert és que si s'hagués assabentat de la infracció imputada mitjançant el lliurament de la butlleta de denúncia, o si se li hagués notificat correctament al seu domicili la incoació del procediment sancionador i la proposta de resolució, el promotor hauria gaudit de la possibilitat d'optar per un pagament bonificat.
Concretament, l'Ordenança municipal de convivència ciutadana i via pública de Calella estableix en l'article 219 que les persones denunciades han de poder assumir la seva culpabilitat i conformitat mitjançant el pagament de les sancions de multa, amb una reducció del 50% de l'import màxim de la sanció si el pagament es fa efectiu abans de l'inici del procediment sancionador, o amb un reducció del 30% de l'import de la sanció que aparegui en el plec de càrrecs o la proposta de resolució si el pagament es fa efectiu abans de la resolució.
En conseqüència, el Síndic demana a l'Ajuntament de Calella que doni les ordres oportunes per tal que es retrotregui el procediment al moment en què caldria haver notificat al promotor la comissió de la infracció, de manera que el promotor pugui optar pel pagament bonificat de la sanció.
A més, atès que el promotor ha exposat que a causa de la situació precària en què es troba no podrà fer efectiu el pagament, el Síndic demana a l'Ajuntament que estudiï la possibilitat, d'acord amb les previsions contingudes a l'article 220 de l'Ordenança esmentada, de substituir la multa econòmica per treballs en benefici de la comunitat.