Resolució
Q-06091/2012 Disconformitat amb l'Ajuntament d'Abrera per la manca de publicació de les actes del Ple i de la Junta de Govern municipal al lloc web oficial de l'Ajuntament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 17/09/2012
Data de l'últim moviment 10/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Abrera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, regidor de l'Ajuntament d'Abrera, manifesta la seva disconformitat amb la manca de publicació, per part de l'equip de govern, de les actes del Ple i de la Junta de Govern municipal al lloc web oficial de l'Ajuntament.

Contingut

Un cop analitzada la documentació tramesa per l'Administració, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Abrera que, com més aviat millor, doni compliment al deure de  publicar les actes dels plens municipal senceres al lloc web municipal, d'acord amb el que estableix l'article 10.2 de la Llei 29/2010, de 3 d'agost, d'ús dels mitjans electrònics en el sector públic de Catalunya.

Pel que fa a la publicació les actes de la Junta de Govern, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que adopti les mesures necessàries per garantir la publicació, al lloc web municipal, de la informació relativa als acords que pren la Junta de Govern Local, d'acord amb el que estableix l'article 10.1.c) de la Llei 29/2010.

I finalment, pel que fa al contingut de l'article 8.2.e del Reglament de participació ciutadana d'Abrera, que estableix que ?l'Ajuntament d'Abrera posarà a disposició de la ciutadania una pàgina web on s'informarà de les actuacions d'interès general, dels extractes dels acords dels òrgans de govern del Ple Municipal i de l'agenda d'activitats més rellevants per al municipi?, el Síndic recorda que la normativa vigent obliga les administracions municipals a publicar, senceres, les actes de les sessions del Ple de la corporació i els acords de la Junta de Govern. Per tant, el Síndic recomana a l'Ajuntament que adopti les mesures que consideri pertinents per tal de reformar el contingut d'aquest article d'acord amb la normativa vigent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/11/2012 Ajuntament d'Abrera Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Ajuntament d'Abrera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/04/2013 Ajuntament d'Abrera Segona reiteració / Obstaculització
13/05/2013 Ajuntament d'Abrera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/06/2013 Ajuntament d'Abrera Resolució pendent d'acceptació
21/08/2013 Ajuntament d'Abrera Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/11/2013 Ajuntament d'Abrera Segona reiteració / No col·laboració
22/10/2014 Ajuntament d'Abrera Irregularitat
23/10/2014 Ajuntament d'Abrera Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
26/05/2015 Ajuntament d'Abrera Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
11/06/2015 Ajuntament d'Abrera Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/12/2015 Ajuntament d'Abrera Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-06090/2012