El promotor de la queixa, regidor de l'Ajuntament d'Abrera, manifesta la seva disconformitat amb la manca de publicació, per part de l'equip de govern, de les actes del Ple i de la Junta de Govern municipal al lloc web oficial de l'Ajuntament.
Un cop analitzada la documentació tramesa per l'Administració, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Abrera que, com més aviat millor, doni compliment al deure de publicar les actes dels plens municipal senceres al lloc web municipal, d'acord amb el que estableix l'article 10.2 de la Llei 29/2010, de 3 d'agost, d'ús dels mitjans electrònics en el sector públic de Catalunya.
Pel que fa a la publicació les actes de la Junta de Govern, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que adopti les mesures necessàries per garantir la publicació, al lloc web municipal, de la informació relativa als acords que pren la Junta de Govern Local, d'acord amb el que estableix l'article 10.1.c) de la Llei 29/2010.
I finalment, pel que fa al contingut de l'article 8.2.e del Reglament de participació ciutadana d'Abrera, que estableix que ?l'Ajuntament d'Abrera posarà a disposició de la ciutadania una pàgina web on s'informarà de les actuacions d'interès general, dels extractes dels acords dels òrgans de govern del Ple Municipal i de l'agenda d'activitats més rellevants per al municipi?, el Síndic recorda que la normativa vigent obliga les administracions municipals a publicar, senceres, les actes de les sessions del Ple de la corporació i els acords de la Junta de Govern. Per tant, el Síndic recomana a l'Ajuntament que adopti les mesures que consideri pertinents per tal de reformar el contingut d'aquest article d'acord amb la normativa vigent.