Resolució
Q-06095/2014 Queixa referida a l'atenció rebuda per part d'un infant al Servei Tècnic de Punt de Trobada de Vilanova i la Geltrú

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Problemes en les relacions familiars
Data d'inici 05/08/2014
Data de l'últim moviment 09/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que ha rebut al Servei Tècnic de Punt de Trobada (en endavant STPT) de Vilanova i la Geltrú. Exposa que els professionals d'aquest servei l'obliguen a fer visites amb el seu pare en contra de la seva voluntat, ja que a ell li fa por.

Contingut

Un cop estudiades les informacions facilitades per la Secretaria de Família i per la persona interessada, el Síndic constata que les versions de l'infant i de l'STPT no coincideixen, però atesa la tensió emocional constatada de l'infant davant la possibilitat de fer un intercanvi amb el seu pare i la seva oposició activa a fer-lo, el Síndic recorda que els STPT tenen per objectiu, entre d'altres, facilitar la trobada dels infants amb el progenitor no custodi o amb altres familiars en un espai adient, afavorir que les visites o el moment del lliurament i la recollida dels infants es desenvolupi en un entorn de protecció i, en definitiva, garantir que els infants se sentin protegits.

D'acord amb les informacions què es disposa, i atesa la tensió emocional amb la qual l'infant va viure la visita del mes de juliol a l'STPT, sembla que aquesta sensació de protecció no es va produir.

D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que revisi l'actuació de l'STPT de Vilanova i la Geltrú i asseguri que es garanteix adequadament i en tot moment l'escolta directa i indirecta dels infants, que es prioritza sempre el seu interès superior i que les visites i els intercanvis es desenvolupen en un ambient de protecció que els preservi de tensions emocionals i d'accions a les quals s'oposen o per a les quals no estan preparats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/08/2014 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/10/2014 Secretaria de Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/11/2014 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
28/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
09/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació