El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'atenció de logopèdia al seu fill, alumne d'una escola de Cambrils.
Tot i que els diferents recursos que l'han atès (centre de desenvolupament infantil i d'atenció precoç -CDIAP-, escola, centre de recursos educatius per a deficients auditius -CREDA- i equip d'assessorament psicopedagògic -EAP) acrediten que el suport de logopèdia és necessari en aquest cas i que l'ha de proporcionar el CREDA, aquest centre ha informat la família que no és possible atendre l'infant a causa de les retallades, i han estat derivats a un logopeda privat, els serveis del qual no poden pagar.
El Síndic posa de manifest que des que va ser donat d'alta en el CDIAP el desembre de 2011 aquest alumne no ha rebut atenció de logopèdia ni durant el segon i el tercer trimestre del curs 2011-2012, mentre es feia la valoració de les seves necessitats educatives en l'àrea del llenguatge, ni en el període de temps transcorregut des que es va iniciar el curs 2012-2013.
La Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant estableix en l'article 6 el dret de tots els infants al seu màxim desenvolupament i el deure de l'Estat d'assegurar aquest desenvolupament. Aquest dret és recollit per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació; la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació de Catalunya; la Resolució de 6 de juliol de 2012 per la qual s'aprova el document per a l'organització i el funcionament dels serveis educatius per al curs 2012-2013; i el Document marc d'actuació dels CREDA: Criteris i objectius d'intervenció (1999).
El Síndic conclou, doncs, que el fill del promotor és creditor de rebre l'atenció directa de logopèdia, que la necessita per poder desenvolupar-se adequadament i fins al màxim de les seves possibilitats i que així ho reconeixen tots els serveis que l'atenen, però que no pot rebre aquesta atenció perquè no hi ha prou recursos a la zona en què cursa els estudis.
Per tant, el Síndic recomana al Departament d'Ensenyament que adopti les mesures necessàries perquè aquest alumne pugui rebre atenció de logopèdia per part del CREDA durant el que queda del curs 2012-2013, atès que fa més d'un any que no rep l'atenció que necessita.