Resolució
Q-06106/2010 Disconformitat amb el Departament d'Ensenyament per la manca de lliurament d'un certificat acreditatiu del silenci administratiu.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Necessitats educatives especials
Data d'inici 20/12/2010
Data de l'últim moviment 01/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa vers el Departament d'Ensenyament perquè no li ha lliurat un certificat acreditatiu del silenci administratiu que va sol·licitar formalment.

Contingut

El Departament d'Ensenyament exposa en el seu informe de resposta que, en compliment de la Resolució de 29 de maig de 2009, per la qual s'aproven les instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres educatius públics d'educació secundària per al curs 2009-2010, la Resolució va ser tramesa al centre per tal que aquest la notifiqués a la persona interessada, però atès que l'institut va avisar que es negava a rebre-la, la notificació va haver de ser cursada amb justificant de recepció des dels Serveis Territorials a Barcelona Comarques.

El Departament exposa, per tant, que el motiu que justifica la manca d'emissió del certificat de silenci administratiu és justament la notificació amb acusament de recepció efectuada, ja que el certificat esmentat s'ha d'expedir en absència d'una resolució expressa, situació que no es va produir en aquest cas concret.

De l'anàlisi de la documentació i la cronologia dels fets, el Síndic constata que durant vuit dies hi va haver absència de notificació expressa, de manera que suggereix al Departament d'Ensenyament que revisi el procediment seguit, ja que la data de presentació del recurs d'alçada és el 5 de juliol i, davant l'absència de resolució expressa després de tres mesos (5 d'octubre), la persona interessada va demanar l'emissió de certificat de silenci administratiu en data 13 d'octubre.

Així, el Síndic recorda que la petició de la persona interessada es basava en l'article 83.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, segons la modificació feta a l'article 6 de la Llei 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, a fi que en el termini màxim de quinze dies fixats per la llei, s'emetés el certificat acreditatiu del silenci administratiu com a conseqüència de no haver-se dictat la resolució del recurs d'alçada presentat el juliol en el termini de tres mesos establert legalment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/01/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/03/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
01/04/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/12/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/05/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
01/06/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat