Diversos veïns d'un establiment de supermercat de Barcelona demanen la intervenció del Síndic per una suposada manca d'actuació suficient de l'Ajuntament d'aquest municipi davant les molèsties que provoca l'activitat de l'establiment.
Relaten que el règim de llibertat horària de què gaudeix aquest establiment ocasiona baralles a la via pública, crits, música a un volum alt, sorolls de vehicles, consum de menjar i alcohol i venda d'alcohol a altes hores de la nit, fets que provoquen una situació d'inseguretat i molèsties en el descans dels veïns.
Malgrat les intervencions de la policia i les queixes presentades a l'Ajuntament, manifesten que la situació no ha millorat.
La informació tramesa per l'Ajuntament de Barcelona no és prou concreta a l'hora de donar resposta a la demanda del Síndic, ja que no inclou cap valoració per part de cap responsable municipal sobre l'estat real de la situació.
Mentrestant, els promotors de la queixa continuen donant compte dels mateixos tipus de conflictes i molèsties descrites.
Així, davant de la indefinició existent en la resposta municipal i de la reiteració dels veïns, el Síndic entén que hi ha indicis per pensar que l'activitat de supermercat incompleix l'horari de tancament, i que es produeix un consum inadequat d'alcohol a la via pública, contaminació acústica provocada per conductes incíviques i una possible manca d'actuació municipal suficient per corregir aquest fets indesitjats.
En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament la necessitat de conèixer amb objectivitat la fonamentació de les reclamacions que presenten des de fa temps els promotors de la queixa i, en funció de les dades obtingudes, actuar de conformitat amb les competències en matèria d'inspecció i policia administrativa de les activitats econòmiques i de convivència a la via pública per tal d'aconseguir la pacificació social i el compliment de la normativa en matèria d'exercici de les activitats econòmiques.