Q-06132/2011 | Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a un escrit de queixa contra l'actuació d'un agent de la guàrdia urbana |
|
|
||||||||
|
|||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a l'escrit que va presentar per l'actuació d'un agent de la guàrdia urbana el dia 15 d'abril de 2011. En concret, exposa els fets següents: El dia 15 d'abril de 2011, aquest agent li va posar una multa de trànsit per no senyalitzar amb antelació suficient una maniobra. Tot i que la tramitació del procediment ha estat correcta i a més existeix el principi de la presumpció de veracitat en favor de l'agent de l'autoritat, el promotor es queixa del tracte rebut de l'agent.
De l'informe tramès per l'Ajuntament de Barcelona es desprèn que l'escrit que va presentar la persona interessada va ser gestionat com a recurs de la denúncia de trànsit (derivada a Hisenda) i, per tant, no es va tramitar a través del programa de gestió de queixes ciutadanes. Per aquest motiu, a l'hora de fer la recerca no sortia cap referència, cosa que va provocar que no es localitzés en primera instància. Arrel de la sol·licitud del Síndic, s'ha obert expedient informatiu a l'agent actuant per tal de poder determinar la correcció de la seva actuació. D'aquestes indagacions ha resultat que l'agent va observar la maniobra incorrecta i va fer la denúncia. Se m'indica que atès que va veure que el conductor es trobava molt nerviós no va voler discutir amb ell i es va limitar a informar-lo dels tràmits legals que podia seguir en cas de voler fer qualsevol reclamació. Tot i això, atès que en aquest cas no s'ha donat resposta a l'escrit de la persona interessada perquè no es va tramitar la seva queixa contra l'agent i atès que ha demanat entrevista amb un superior jeràrquic d'aquest sense èxit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que es doni resposta a la sol·licitud del promotor i se l'atengui personalment, tot tenint en compte que l'entrevista personal denota un tracte que va més enllà del que és estrictament formal i professional, i s'apropa més al pla personal d'atenció al ciutadà.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
27/10/2011 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/01/2012 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/02/2012 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/03/2012 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/06/2012 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/01/2013 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/01/2013 | Ajuntament de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/03/2013 | Ajuntament de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
17/06/2013 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
21/06/2013 | Ajuntament de Barcelona | Vulneració |
18/12/2013 | Ajuntament de Barcelona | Seguiment finalitzat |