De la informació tramesa pel Departament de Salut, el Síndic dedueix que l'atenció que es va prestar a la persona interessada va ser correcta des del punt de vista mèdic, i que es va anar reorientant la seva assistència en funció dels resultats obtinguts de les visites i, sobretot, de les proves diagnòstiques realitzades.
No obstant això, atès que el fill de la persona interessada considerava que es tractava d'una atenció defectuosa, el Síndic l'ha informat sobre la possibilitat de presentar una reclamació per responsabilitat patrimonial de l?Administració sanitària, cosa que consta que ha fet.
Pel que fa al tracte de què es queixa, malgrat que amb la informació de què es disposa no es pot constatar i, a més a mes, fins i tot una de les professionals discrepa de la versió donada pel promotor, el Síndic recorda al Departament, amb caràcter general, la necessitat de prestar un tracte considerat i deferent a les persones que han de ser ateses as centres sanitaris que gestiona i el seu dret que se les tracti de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives.
Pel que fa als problemes en el subministrament de medicació, malgrat que tampoc no hi ha coincidència en el relat dels fets, el Síndic recorda la importància d'un control com més exhaustiu millor del subministrament de la medicació, amb la finalitat d'evitar errors que fins i tot podrien arribar a ser fatals.
Pel que fa als problemes de refrigeració, atès que el Departament reconeix que el personal d'infermeria hauria d'haver ofert una solució que no va oferir, el Síndic entén que s'han pres mesures perquè en cas que es produís la mateixa situació, el personal d'infermeria estigui preparat per donar-hi solució.
Amb les consideracions efectuades, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.