Disconformitat amb la demora del Consorci d'Educació de Barcelona en resoldre una reclamació sobre el procés d'avaluació del seu fill, qui va cursar quart d'ESO. a una escola de Barcelona. El menor va suspendre tres assignatures i els pares no estan conformes amb que no se'l deixés recuperar les assignatures suspeses, mitjançant examen extraordinari, per tal de poder passar el curs i accedir a Batxillerat.
Exposa que la reclamació la va presentar el 7 de juliol, perquè prèviament la junta de l'escola es va ratificar en la no promoció de l'alumne, i critiquen que la demora en resoldre la reclamació deixa el futur del menor en dubte (actualment repetint curs en un altre centre). Des del Consorci els informen que la resolució de la reclamació es pot demorar fins a mitjans del present curs escolar.
La promotora de la queixa i mare de l'alumne , refereix que el 7 de juliol van presentar una reclamació davant el Consorci d'Educació per la no promoció de curs del seu fill; que prèviament havien presentat una petició de revisió de l'avaluació a l'Escola en qüestió, la resposta de la qual va ser negativa; que han estat informats que la Inspecció d'Educació havia d'elaborar un informe sobre el procediment del tractament de la reclamació i sobre el fons de l'assumpte; que si d'aquest se'n desprèn la conveniència de revisar la qualificació o el procediment d'avaluació, s'encarregarà aquesta tasca a una comissió.
També informa que el seu fill està repetint curs en una altra escola i que ha estat informada que el procés de resolució pot ser lent.
El Consorci d'Educació de Barcelona informa que la Inspecció assenyala que tot i que els aspectes procedimentals en el tractament de la reclamació han estat els correctes, els aspectes de fons no s'ajusten al que preveu la normativa. És per aquest motiu que la Inspecció sol·licita la creació d'una Comissió.
Una de les conclusions d'aquesta Comissió ha estat la d'instar al centre perquè convoqui les tres proves (extraordinàries) de les matèries pendents, en les mateixes condicions que s'haurien fet al juny de 2011 (incloent-hi una ulterior Junta d'avaluació amb totes les seves potestats) en el més breu temps possible, i facilitar suficient informació a l'interessat per no dificultar-hi l'assistència. L'escola en qüestió va rebre la resolució de la Gerència del Consorci instant a la realització de les proves extraordinàries i es va posar en contacte amb la família per acordar les dates de realització de les mateixes.
El Síndic considera que cal resoldre les reclamacions tenint en compte el calendari escolar i fa els suggeriments següents: En primer lloc , que s'estudiï la causa que la creació de la Comissió no fos resolta amb anterioritat al 20 de setembre, que hagués fet possible resoldre la reclamació en un termini adequat al calendari escolar. En segon lloc, que es donin instruccions a l'Escola en qüestió per tal que, en situacions com la d'aquest alumne, s'actuï segons estableix l'Ordre EDU/295/2008. En tercer lloc, que la Inspecció d'educació, en la responsabilitat que li encomana la citada Ordre en l'Article 27, de supervisió del procediment d'avaluació del centre, vetlli per l'adequada aplicació de la normativa referida a l'avaluació i finalment que es revisin, amb caràcter general, els terminis en què es resolen les reclamacions per l'avaluació dels alumnes.