La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament de la prestació de la renda mínima d'inserció que té reconeguda.
Exposa que va canviar de domicili i ho va comunicar a la seva treballadora social, però li van suspendre la prestació els mesos d'agost, setembre i octubre perquè no la van poder localitzar. El mes de novembre es va reprendre el pagament i el mes de desembre, coincidint amb la última revisió de l'expedient, li van descomptar 200 euros de la quantia mensual.
Ha reclamat, d'una banda, el pagament de les mensualitats pendents (agost-octubre de 2011), i de l'altra, la reducció de 200 euros que li descompten mensualment malgrat que la seva situació familiar i econòmica no ha canviat.
Amb relació al bloqueig de pagament de la prestació reconeguda a la persona interessa durant els mesos de juliol, agost i setembre de 2011, atès el temps transcorregut des de llavors el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que en faci efectiu el pagament sense més dilació.
Amb relació a la resolució de modificació de la prestació econòmica amb efectes d'1 de novembre, els serveis socials de referència van aportar certificats de l'INEM i dels moviments bancaris que acreditaven que la promotora no percebia cap tipus d'ingrés que es pogués deduir de l'import mensual de la prestació.
D'altra banda, si es va decidir modificar a l'alça la prestació econòmica que rebia la titular i al desembre de 2012 es va valorar favorablement la modificació de l'import de la seva prestació, es dedueix que amb la documentació aportada ha quedat justificat que els ingressos que apareixien en els extractes bancaris es devien a moviments entre comptes bancaris propis i no a nous ingressos, motiu de la suspensió.
Finalment, amb relació a l'Acord de Govern de 23 d'octubre de 2012 que s'al·lega per justificar que l'expedient de la promotora no té preferència suficient respecte a la d'altres expedients per poder entrar en nòmina, el Síndic recorda que la modificació normativa incorporada per la Llei 5/2012, de 20 de març, s'incorpora en el marc de l'aprovació inicial del PIR, i en cap cas en el marc de la modificació o suspensió de la prestació i els seus complements quan la prestació ja està aprovada.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que anul·li la resolució de modificació de la prestació de data 17 de novembre de 2011 i resolgui el recurs d'alçada interposat per la persona interessada tot estimant-lo, i que aboni al més aviat possible a la promotora l'import de la prestació i els endarreriments meritats des del mes de juliol de 2011 fins a l'actualitat.