Resolució
Q-06222/2011 Queixa relativa a la manca de notificació en període voluntari de la taxa per recollida d'escombreries meritades per l'Ajuntament de la Jonquera i que són recaptades en procediment executiu, per la Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona.

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 11/10/2011
Data de l'últim moviment 29/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de la Jonquera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Denuncia que la primera notificació d'un deute que te amb l'Ajuntament de la Jonquera en concepte d'una taxa de recollida d'escombraries i clavegueram, corresponent a l'exercici 2010, ha estat mitjançant avís d'embargament de la Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona (en endavant XALOC). Quan ha reclamat a l'Ajuntament les irregularitats en la notificació l'informen que és una pràctica correcta atès que hi ha normativa que estableix que els Ajuntaments de municipis amb una població inferior als 3000 habitants no tenen obligació de comunicar a domicili les obligacions/deutes tributaris als seus ciutadans. Exposa que és una pràctica que es repeteix any rere any amb la qual no està conforme.

Contingut

El promotor de la queixa denuncia la manca de notificació en període voluntari de la taxa per recollida d'escombreries meritades per l'Ajuntament de la Jonquera i que són recaptades en procediment executiu, per XALOC.

El Síndic no observa cap irregularitat invalidant en el procediment que s'ha seguit en el cobrament de les taxes en qüestió, atès que es tracten de valors rebuts i que un cop satisfeta l'alta del primer rebut i incorporat al corresponent Padró Fiscal, no existeix obligació legal de que es practiquin notificacions individuals amb caràcter  anual, excepció feta de canvis substancials que la norma preveu.

El Síndic suggereix que d'acord amb el deure d'informació que pertoca a totes les administracions tributaries envers els seus contribuents, d'acord amb allò previst en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària: d'una banda que es dirigeixi un escrit informatiu al promotor de la queixa, informant-lo de la naturalesa dels valors rebuts i les especificitats que presenten la pràctica de la seva notificació en període voluntari, en tractar-se de valors-rebuts; i de l'altra banda, que si no s'opta per la domiciliació bancària se'ls pot informar sobre aquesta possibilitat, per evitar que els citats rebuts passin a la via executiva, per una desinformació del reclamant, i perquè l'administració no ha posat al seu abast totes les dades que té dret a conèixer sobre les formules de pagament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/11/2011 Ajuntament de la Jonquera Resolució