La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.
Exposa que va tramitar la sol·licitud fa més de quatre mesos mitjançant els serveis socials bàsics de Ripollet, i que la seva família no disposa d'ingressos econòmics, la qual cosa ha fet que acumulin deutes i estiguin a punt de perdre el seu habitatge.
El Síndic s'ha adreçat al Departament d'Empresa i Ocupació i al Departament de Benestar Social i Família, i ha posat en relleu la greu situació de necessitat en què es troben les persones afectades per les demores en la resolució d'aquests procediments, i la necessitat de resoldre aquesta problemàtica de manera immediata.
En el cas de la persona interessada, de les dades aportades es desprèn que són aplicables les previsions de l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que preveu que, un cop elaborat el programa individual d'inserció, en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte al Departament de Benestar Social i Família.
Per això, el Síndic ha recordat al Departament d'Empresa i Ocupació i al Departament de Benestar Social i Família el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. I, en conseqüència, els ha instat a resoldre de manera immediata la sol·licitud presentada per la persona interessada i, si escau, a fer-li el pagament de la prestació com més aviat millor.