Resolució
Q-06232/2014 Queixa relativa a la situació de risc en què es troba una família

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 11/08/2014
Data de l'últim moviment 15/01/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa la difícil situació que actualment viuen ell i la seva família, derivada de la manca de recursos amb què es troben. Diu que té tres fills menors d'edat i que fins ara han disposat d'ingressos provinents de la renda activa d'inserció (en endavant RAI), però a banda d'aquesta prestació no tenen cap més ingrés i el mes d'agost de 2014 s'esgotarà el dret a percebre-la. 

Els seus serveis bàsics de referència els han derivat a una fundació per mitjà de la qual reben un ajut per aliments i per obtenir bolquers. Ha demanat informació per accedir a algun altre tipus d'ajut o prestació quan finalitzi la RAI, però, segons explica, els serveis socials li han dit que no n'hi poden tramitar cap altra.

Contingut

En vista de la informació tramesa per l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, el Síndic considera que l'actuació dels serveis socials d'atenció primària en aquest cas ha estat ajustada a la normativa vigent i que s'han anant responent satisfactòriament les demandes de la família i se'ls ha garantint unes condicions de vida adequades.

Ara bé, d'aquesta informació també es desprèn que properament el promotor deixarà de percebre l'ajut familiar que tenia atorgat, sense que estigués previst que pogués optar a obtenir cap altre ingres mensual regular mentre es resol la sol·licitud de renda mínima d'inserció que es va tramitar.
  
Per tant, tenint en compte que la nova situació de manca d'ingressos pot posar en risc una situació econòmica feble, el Síndic demana a a l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat que doni les instruccions oportunes per tal que, si encara ni ho s'ha fet, els serveis socials d'atenció primària elaborin un pla de treball per garantir l'atenció de les necessitats bàsiques d'aquesta família i per millorar la seva situació socioeconòmica.

També es recomana que en l'elaboració d'aquest pla de treball, els serveis socials d'atenció primària tinguin especialment present que en aquesta família hi ha tres menors afectats, i que cal garantir-los un nivell adequat de vida, tal com preveuen la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant i la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/08/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/09/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/10/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/12/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resolució pendent d'acceptació
24/12/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/01/2015 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat No irregularitat
15/01/2015 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Seguiment finalitzat