Resolució
Q-06235/2012 Manca de resposta de l'Ajuntament de Torredembarra a unes al·legacions presentades durant el tràmit d'informació pública

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 26/09/2012
Data de l'últim moviment 24/01/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Torredembarra Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Torredembarra a les al·legacions que va presentar durant el tràmit d'informació pública de 30 dies a partir de l'aprovació inicial de l'Ordenança no fiscal reguladora de les tarifes del servei de subministrament d'aigua potable i del servei de clavegueram.

Exposa que malgrat les al·legacions que va presentar el dia 15 de maig de 2012, l'Ajuntament va aprovar definitivament l'Ordenança, en què va fer constar que no s'havia presentat cap al·legació durant aquest període.

Contingut

La informació tramesa per l'Ajuntament de Torredembarra confirma que el promotor va presentar unes al·legacions el dia 15 de maig de 2012, que van ser examinades, segons s'acredita a partir del contingut de l'informe de l'enginyer tècnic municipal transcrit en el dictamen de la Comissió d'estudi, informe i consulta general, de 19 de juny de 2012. Aquest dictamen fa constar l'existència d'un error material a l'annex de l'Ordenança amb relació a les tarifes dels preus de clavegueram, i proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció d'un acord per rectificar-lo. El dictamen també proposa al Ple que acordi desestimar les al·legacions del promotor i aprovar definitivament l'Ordenança.

L'Ajuntament assenyala que amb la publicació de la rectificació material ja es va donar per notificat el promotor de la queixa. Tot i això, amb relació a aquesta manifestació, el Síndic fa les consideracions següents:

L'article 52.4 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i l'article 86.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableixen que les persones que formulen al·legacions o observacions tenen dret a conèixer la valoració de què han estat objecte mitjançant una resposta raonada.

Per aquest motiu, no es pot entendre que l'Ajuntament hagi acomplert aquesta obligació pel sol fet d'haver publicat una rectificació d'un error material detectat en les tarifes dels preus del clavegueram.

En conseqüència, el Síndic recorda que el dret del promotor a rebre una resposta raonada a les seves al·legacions es tradueix en la correlativa obligació de l'Ajuntament de trametre-la-hi. 

Posteriorment, l'Ajuntament ha informat que ha acceptat el suggeriment formulat pel Síndic. En aquest sentit, l'Ajuntament acredita la notificació que s'ha cursat recentment de l'Acord del Ple de 25 de juny de 2012, pel qual es desestimen les al·legacions que el promotor va presentar en el tràmit d'informació pública, posterior a l'aprovació inicial de l'Ordenança no fiscal reguladora de les tarifes del servei de subministrament d'aigua potable i del servei de clavegueram.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/11/2012 Ajuntament de Torredembarra Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/12/2012 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/01/2013 Ajuntament de Torredembarra Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/01/2013 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/01/2013 Ajuntament de Torredembarra Resolució
24/01/2013 Ajuntament de Torredembarra Seguiment finalitzat