Resolució
Q-06248/2012 Disconformitat amb l'avaluació que l'Institut Català de la Salut va fer dels serveis prestats amb caràcter temporal per una infermera, la qual va donar lloc a la seva exclusió de la borsa de treball

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 26/09/2012
Data de l'últim moviment 04/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, infermera que ha treballat fent substitucions a atenció primària de l'Institut Català de la Salut des de l'any 1998, manifesta la seva disconformitat amb el fet que se l'hagi exclòs de la borsa de treball a Catalunya durant un any com a conseqüència d'unes avaluacions negatives amb relació a les quals diu que no ha rebut cap explicació lògica ni objectiva.

Manifesta que ningú no li ha sabut donar explicacions objectives sobre les avaluacions negatives, algunes de les quals manifesta que han estat fetes per metges als quals ni tan sols coneix, i manifesta que no hi ha cap falta justificada per penalitzar-la d'aquesta manera. Igualment, manifesta que quan ha demanat una avaluació de contrast sobre les avaluacions negatives li han dit que no hi ha obligació d'ensenyar-les-hi.

Contingut

Un cop estudiada la documentació tramesa per l'Administració, el Síndic va concloure que s'havia vulnerat el dret de la persona interessada a una bona administració, en el sentit que les actuacions practicades i la documentació aportada tant pel Departament de Salut com per la mateixa persona interessada posaven de manifest que la promotora no havia estat escoltada quan va qüestionar la tasca de l'avaluador inicial perquè no el coneixia i per tant no podia supervisar la seva feina, i perquè no va poder fer efectiu el dret d'accés a una avaluació de contrast motivada.

Fruit d'aquesta conclusió, el Síndic va suggerir al Departament que impulsés una regulació detallada de determinats aspectes del Pacte de selecció temporal vigent que arran de la queixa de la persona interessada havien estat posats en qüestió. Específicament, demanava que es concretessin els aspectes següents: 

a) Com es garantirà la supervisió o el coneixement del professional avaluat per part del càrrec de comandament responsable de l'avaluació, per tal d'evitar eventuals recusacions amb aquest fonament.

b) La determinació dels mitjans (testimonis, documents, registres...) de què es valdran, a banda del qüestionari, tant l'avaluador inicial com l'avaluador de contrast per dur a terme la seva tasca, i la forma en què caldrà documentar l'ús que se'n faci.

c) La determinació de la forma d'accés de les persones interessades als qüestionaris i a tota la documentació que integri l'avaluació de contrast.

D'acord amb el document tramès posteriorment pel Departament, el Síndic constata que, si bé s'ha rebutjat la concreció de la determinació d'altres mitjans més enllà del qüestionari que es fa servir en el procés de carrera professional, perquè s'ha considerat que no cal acompanyar cada avaluació amb documentació acreditativa excepte en el cas de la de contrast, s'ha acceptat parcialment el suggeriment relatiu a la garantia del coneixement de l'avaluador sobre l'activitat del professional avaluat, i també el relatiu a l'accés telemàtic i/o personal a l'avaluació de contrast que sol·licitin les persones avaluades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/10/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/12/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2013 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/04/2013 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2013 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2013 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2013 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/11/2013 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
31/03/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/05/2014 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/05/2014 Departament de Salut Irregularitat
23/05/2014 Institut Català de la Salut Irregularitat
26/05/2014 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
29/01/2015 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
27/10/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
04/11/2015 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració