Resolució
Q-06250/2011 Disconformitat amb la demora del Consorci de l'Habitatge de Barcelona per concedir un habitatge de protecció oficial

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Accés i adquisició d'habitatges
Data d'inici 13/10/2011
Data de l'últim moviment 13/09/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació no irregular de l'administració
Consorci de l'Habitatge de Barcelona Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta que ha sol·licitat ajut als Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona per tal que li facilitessin l'accés a un habitatge, atès que actualment es troba vivint amb la seva dona i els seus quatre fills en una habitació rellogada. 

Segons manifesta, des dels Serveis Socials l'adrecen al Consorci de l'Habitatge de Barcelona, però no li donen cap altra ajuda, ni econòmica, ni residencial ni material.

Contingut

De l'informe tramès per l'Ajuntament de Barcelona es desprèn que els serveis socials han dut a terme diverses actuacions orientades a ajudar la persona interessada a trobar un habitatge, tramitar-li les sol·licituds de subsidis i ajudes econòmiques, orientar-lo en l'àmbit laboral, etc. Tot i això, la demanda de la persona interessada seguia centrant-se en l'adquisició d'un pis de protecció oficial sense expressar altres mancances. 

Davant de la dificultat d'un abordatge individual i familiar, els Serveis Socials de Barcelona han mantingut una intervenció basada en mesures de renda mínima d'inserció (en endavant RMI) i cursos d'idiomes. 

En aquest sentit, el Síndic no observa indicis o signes d'actuació irregular per part de l'Administració municipal, atès que ha orientat la persona interessada en les seves demandes, alhora que li ha tramitat la percepció d'una RMI, que ajuda a complementar el subsidi d'atur que rep. Per aquest motiu, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions amb l'Ajuntament de Barcelona.

Pel que fa a l'informe del Consorci de l'Habitatge de Barcelona, se'n desprèn que la situació en què es troba la persona interessada en relació amb l'habitatge no és la més idònia per desenvolupar la vida familiar i social en unes condicions mínimes. Per aquest motiu, el Síndic s'ha adreçat al Consorci i li ha suggerit que la mesa de valoracions per a l'adjudicació d'habitatges per emergències socials analitzi de nou el cas de la persona interessada, i, si compleix els requisits establerts al Reglament, li sigui adjudicat un pis d'aquestes característiques.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/10/2011 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2011 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/12/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/12/2011 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/01/2012 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/02/2012 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/02/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
02/05/2012 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
04/07/2012 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
13/09/2012 Consorci de l'Habitatge de Barcelona Resolució