L'expedient de queixa del promotor va quedar en suspens amb motiu de la tramitació de l'actuació d'ofici 6428/2012, en el marc de la qual el Síndic va formular els suggeriments següents:
- Al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya:
1. Que valori si el sistema del gestor de cues és suficient o cal instaurar el sistema de cita prèvia.
2. Que estudiï la viabilitat d'adoptar la proposta efectuada pel Departament de Justícia d'atendre el públic en horari de tardes.
3. Que valori l'eficàcia de la mesura de crear grups de reforç per a la tramitació d'expedients de nacionalitat.
- Al Departament de Justícia: Que comprovi l'adequació de mitjans personals al Registre Civil, especialment en el cas que s'estableixi la viabilitat d'adoptar la proposta d'atendre el públic en horari de tardes i si es valora l'eficàcia de la mesura de crear un grup de reforç en la tramitació dels expedients de nacionalitat.
En data 22 de novembre de 2013, el Departament de Justícia va informar que s'havia acceptat el suggeriment de comprovar l'adequació de mitjans personals del Registre Civil. I en data 28 de març de 2014, el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va informar que les mesures adoptades han estat consensuades entre el Departament de Justícia i el Tribunal, motiu pel qual cal esperar que s'acabin d'ajustar les qüestions pendents i s'implementi un sistema que permeti un bon funcionament del Registre Civil.
En data 14 d'abril de 2014, el Departament de Justícia va trametre un informe sobre els estudis i les gestions relatius a l'adequació dels mitjans personals i la possibilitat d'obertura en horari de tarda, i sobre el desplegament d'un pla de xoc per fer front a les inscripcions relatives a expedients de nacionalitat en l'última fase de tramitació, un cop efectuats els juraments o les promeses corresponents.
En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.