L'Administració ha informat que la prestació de la persona interessada es va suspendre perquè es va considerar que aquesta persona havia percebut ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció que li corresponia.
El Síndic recorda que si l'Administració considera que la persona interessada ha d'aportar alguna justificació, documentació o informació determinada per comprovar el compliment dels requisits establerts per mantenir el dret a la prestació l'hi pot demanar en el marc d'allò previst per la normativa reguladora de la prestació, tot i que s'ha de requerir expressament amb les finalitats oportunes pel que fa a la pràctica de notificacions i cal concretar de manera clara i inequívoca quins són els documents o justificants que cal presentar per evitar la indefensió.
Així doncs, les dades que s'han tingut en compte per suspendre la prestació s'haurien d'haver explicitat en la resolució de suspensió a fi de complir convenientment el deure de motivació dels actes administratius i possibilitar que la persona interessada exerceixi amb garanties el seu dret de defensa davant una resolució que consideri incorrecta. La motivació, encara que succinta, ha de ser suficient per conèixer amb exactitud els elements fàctics i jurídics que determinen la decisió adoptada.
D'altra banda, la persona interessada i els serveis socials de referència van justificar les quantitats ingressades en el compte corrent a nom de la persona interessada, i els imports que consten als extractes bancaris no superen els imports que percebia aquesta persona en concepte de renda mínima d'inserció.
En el cas d'ingressos irregulars, tant pel que fa a la quantia com a la periodicitat, d'acord amb l'article 6.1e) de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, s'ha de tenir com a referència la mitjana dels ingressos obtinguts, en aquest cas, durant els dotze mesos anteriors a la sol·licitud.
Finalment, tant el desembre de 2011 com el març de 2012 es va sol·licitar la represa de la prestació i no consta que l'Administració dugués a terme les actuacions oportunes per comprovar si la causa de suspensió es mantenia o si havia finalitzat i, per tant, s'havia de reprendre la prestació, tal com es regula a l'article 22.2 de la Llei 10/1997.
Per aquests motius, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi de nou aquest expedient i valori la possibilitat d'anul·lar aquesta suspensió per no estar prou fonamentada.