Resolució
Q-06350/2011 Disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud per a la concessió d'ajuts del programa per a l'adaptació o l'accessibilitat d'habitatge per a persones amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 18/10/2011
Data de l'últim moviment 05/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a la sol·licitud que va presentar per a la concessió d'ajuts del programa per a l'adaptació o l'accessibilitat d'habitatge per a persones amb discapacitat per a l'any 2010.

Assenyala que, atesa la manca de resposta, el dia 20 de juny de 2011 va presentar una reclamació en la qual demanava que es resolgués la seva sol·licitud, però que fins ara no ha obtingut cap resolució.

Contingut

En data 11 de novembre de 2011 el Síndic va sol·licitar a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials un informe i la documentació escaient relativa a la queixa formulada per la persona interessada.

L'article 55 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, determina que les autoritats i el personal al servei de les administracions, els organismes, les empreses i les persones subjectes a supervisió han de facilitar al Síndic de Greuges els expedients, les informacions, les dades i la documentació que els sol·licitin que estiguin relacionats amb l'objecte d'una investigació. El termini per trametre aquesta informació és de quinze dies, de conformitat amb l'article 42.2 de la Llei 24/2009.

L'article 61.2.a) de la llei esmentada considera que hi ha una obstaculització de l'actuació del Síndic de Greuges en el supòsit que s'impedeixi l'accés del síndic o dels seus adjunts als expedients, les informacions, les dades i la documentació necessària en el curs d'una investigació. 

Atès que en aquest cas no s'ha rebut la informació demanada i que s'ha superat el termini legalment establert per enviar-la, el Síndic reitera la tramesa de la informació sol·licitada de manera urgent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/11/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/04/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
28/09/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/11/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/02/2013 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/03/2013 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/04/2013 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/07/2013 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
09/09/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
10/09/2013 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
19/12/2013 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
23/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
23/05/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Irregularitat
26/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
10/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00254/2010
Q-07084/2011
Q-03992/2012