La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procés d'admissió per fer un curs d'Administració i Finances a l'Institut Obert de Catalunya (en endavant IOC).
Exposa que es va apuntar a l'IOC al juny per fer aquest curs i, atès que hi havia més candidats que places, es va fer un sorteig i va obtenir plaça. Va pagar la matrícula i al setembre, quan havia de començar el curs, l'IOC la va informar que no estava admesa perquè no arribava a la nota de tall que demanaven.
El 17 de setembre la persona interessada va presentar una reclamació a l'IOC perquè no estava conforme amb el procediment seguit i amb la informació rebuda. La solució que li han ofert és el retorn de l'import pagat.
L'IOC ha informat la persona interessada que, a causa d'un error informàtic, va poder fer el pagament de la matrícula el mes de juny però no va obtenir plaça, i que per tal de poder-li retornar l'import que va pagar hauria de facilitar un número de compte on volgués que se li fes una transferència per l'import de la matrícula, atès que properament s'obrirà un nou termini d'inscripció i si hi vol tornar a participar cal que hagi regularitzat la situació i se li hagi retornat l'import.
D'acord amb aquesta informació, atès que es tracta d'un error informàtic no atribuïble a la persona interessada, el Síndic suggereix a l'Institut Obert de Catalunya que es regularitzi la situació, a fi que aquesta persona pugui cursar el segon semestre d'Administració i Finances.