Un cop examinada tota la documentació de què es disposa en aquest cas, el Síndic observa que, malgrat que en l'escrit de resposta que es va trametre al promotor s'exposen els motius pels quals es va produir la demora en l'atenció, no es fa cap referència al tracte de què també es queixava la persona interessada.
Sense que es pugui concloure que s'ha produït un tracte defectuós per part dels professionals que van atendre la persona interessada, el Síndic s'ha tornat a adreçar al Departament de Salut per recordar-li, amb caràcter general, que les persones que són ateses als centres sanitaris tenen dret a ser tractades de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives.
A banda del reconeixement normatiu, el Síndic també es remet al Codi de bones pràctiques administratives editat per aquesta institució el setembre de 2009, que recull que ?en l'àmbit de la salut, l'Administració ha de tenir un tracte respectuós i amable amb el malalt i els seus familiars?.
Amb aquest recordatori, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.