Resolució
Q-06478/2011 Queixa pel tracte defectuós dispensat en un CAP de Tarragona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 24/10/2011
Data de l'últim moviment 30/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que li van dispensar en un CAP de Tarragona, motiu pel qual va presentar una reclamació al centre.

Contingut

Un cop examinada tota la documentació de què es disposa en aquest cas, el Síndic observa que, malgrat que en l'escrit de resposta que es va trametre al promotor s'exposen els motius pels quals es va produir la demora en l'atenció, no es fa cap referència al tracte de què també es queixava la persona interessada.
 
Sense que es pugui concloure que s'ha produït un tracte defectuós per part dels professionals que van atendre la persona interessada, el Síndic s'ha tornat a adreçar al Departament de Salut per recordar-li, amb caràcter general, que les persones que són ateses als centres sanitaris tenen dret a ser tractades de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives.

A banda del reconeixement normatiu, el Síndic també es remet al Codi de bones pràctiques administratives editat per aquesta institució el setembre de 2009, que recull que ?en l'àmbit de la salut, l'Administració ha de tenir un tracte respectuós i amable amb el malalt i els seus familiars?.

Amb aquest recordatori, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/11/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/01/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/03/2012 Departament de Salut Resolució
30/03/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat