Resolució
Q-06499/2013 Manca d'actuació de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat davant les molèsties que ocasiona la recollida d'escombraries nocturna i l'activitat d'un un bar del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 03/09/2013
Data de l'últim moviment 10/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa denuncia les molèsties per sorolls que li ocasiona la recollida d'escombraries nocturna a l'Hospitalet de Llobregat i l'activitat que desenvolupa un bar del municipi.

Contingut

Segons indica l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i confirma la promotora de la queixa, la problemàtica per la recollida d'escombraries ja s'ha resolt. 

Pel que fa a les molèsties que genera l'activitat de bar denunciada, el Síndic recorda que l'article 8.4 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, determina que les administracions a les quals aquesta llei atribueix competències, sens perjudici de les accions sancionadores que corresponguin, han d'oferir actuacions i serveis de mediació entre consumidors d'oci i titulars d'establiments oberts al públic i les persones que hi viuen a prop, a fi de resoldre per aquesta via situacions de conflicte veïnal i d'evitar riscos per a la convivència. 

Així mateix, l'article 5.2. h) d'aquesta norma, estableix que els espectadors, els participants i els usuaris dels espectacles públics i de les activitats recreatives tenen l'obligació d'adoptar una conducta, a l'entrada i a la sortida de l'establiment, que garanteixi la convivència entre els ciutadans i no destorbi el descans dels veïns.

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que li correspon, a través els agents de la policia local, vetllar perquè les conductes dels clients de l'establiment que surten fora del local a fumar no alterin la convivència veïnal. Així mateix, també correspon al titular del local adoptar les mesures necessàries per evitar que els seus clients causin molèsties als veïns.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/09/2013 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/11/2013 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/12/2013 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resolució pendent d'acceptació
05/05/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/09/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Segona reiteració / No col·laboració
29/09/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
09/12/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Irregularitat
10/12/2014 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Seguiment finalitzat