Segons indica l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i confirma la promotora de la queixa, la problemàtica per la recollida d'escombraries ja s'ha resolt.
Pel que fa a les molèsties que genera l'activitat de bar denunciada, el Síndic recorda que l'article 8.4 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, determina que les administracions a les quals aquesta llei atribueix competències, sens perjudici de les accions sancionadores que corresponguin, han d'oferir actuacions i serveis de mediació entre consumidors d'oci i titulars d'establiments oberts al públic i les persones que hi viuen a prop, a fi de resoldre per aquesta via situacions de conflicte veïnal i d'evitar riscos per a la convivència.
Així mateix, l'article 5.2. h) d'aquesta norma, estableix que els espectadors, els participants i els usuaris dels espectacles públics i de les activitats recreatives tenen l'obligació d'adoptar una conducta, a l'entrada i a la sortida de l'establiment, que garanteixi la convivència entre els ciutadans i no destorbi el descans dels veïns.
Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que li correspon, a través els agents de la policia local, vetllar perquè les conductes dels clients de l'establiment que surten fora del local a fumar no alterin la convivència veïnal. Així mateix, també correspon al titular del local adoptar les mesures necessàries per evitar que els seus clients causin molèsties als veïns.