Resolució
Q-06537/2012 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Blanes davant les molèsties que provoca una activitat de bar

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Llicències d'activitats
Data d'inici 10/10/2012
Data de l'últim moviment 13/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Blanes Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Blanes davant les molèsties que li provoca una activitat de bar.

Exposa que des de l'any 2007 està reclamant a l'Ajuntament de Blanes que intervingui per corregir les immissions de sorolls i vibracions que provenen de l'establiment però, tot i això, el problema encara no s'ha solucionat.

Contingut

Un cop estudiada tota la documentació de què es disposa en relació amb aquesta queixa, el Síndic fa els suggeriment següents a l'Ajuntament de Blanes:

1. Per valorar de forma objectiva les immissions que el promotor denuncia, cal que, sense més demora, el Servei per a la Prevenció de la Contaminació Acústica i Lluminosa de la Generalitat de Catalunya dugui a terme els mesuraments corresponents. Per tant, quan la persona interessada comuniqui a l'Ajuntament la seva voluntat de dur-los a terme, l'Ajuntament s'ha de posar en contacte amb el Servei esmentat perquè es facin les comprovacions que el Servei consideri oportunes. 

2. L'Ajuntament ha de verificar si el local disposa de placa o rètol identificatiu en què s'assenyali l'horari d'obertura i tancament del local. Si es verifica que no disposa de placa o rètol identificatiu, cal que es prenguin les mesures necessàries perquè aquest es col·loqui de forma visible.  

3. Quan l'Ajuntament disposi dels resultats de les proves sonomètriques, si es constata que perduren les molèsties, ha d'acordar les mesures oportunes per apaivagar les immissions i valorar si el bar hauria de reduir l'horari de l'activitat, com permet l'article 14.1 de l'Ordre INT 7358/2011). 

4. L'Ajuntament hauria de valorar l'adequació de les transmissions de la llicència atès que, des de l'entrada en vigor de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, es van obrir expedients sancionadors i, alhora, es va transmetre la llicència en reiterades ocasions. Si es confirma que no s'ha complert amb la previsió de l'article 36.2, caldria valorar si és necessari portar a terme una revisió d'ofici dels actes administratius corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/12/2012 Ajuntament de Blanes Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Ajuntament de Blanes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/10/2013 Ajuntament de Blanes Resolució pendent d'acceptació
02/12/2013 Ajuntament de Blanes Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/12/2013 Ajuntament de Blanes Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/03/2014 Ajuntament de Blanes Resolució pendent d'acceptació
13/05/2014 Ajuntament de Blanes Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/09/2014 Ajuntament de Blanes Segona reiteració / No col·laboració
25/09/2014 Ajuntament de Blanes Resposta a la resolució pendent d'acceptació
19/11/2014 Ajuntament de Blanes Irregularitat
13/05/2015 Ajuntament de Blanes Seguiment finalitzat