El promotor de la queixa, en representació de l'Agrupació de Societats de Caçadors i Pescadors de Catalunya, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural a una sol·licitud relativa als criteris de repartiment de la producció de perdius a les instal·lacions del Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa. En concret, el promotor qüestionava que una part de la producció s'assigni, per conveni, a la Federació Catalana de Caça, perquè hi ha una part molt significativa de societats de caçadors que no estan federats, segons afirma, i aquest criteri els exclou de la possibilitat d'optar a aquesta producció.
D'acord amb l'informe elaborat per la Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat, fins al maig de 2013 no s'havia rebut cap sol·licitud de modificació dels criteris d'assignació de perdius roges procedents de la granja cinegètica de Torreferrussa, assignades a la Federació Catalana de Caça des de l'any 1999, d'acord amb el conveni formalitzat entre el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural i aquesta entitat. En l'informe també s'indica que actualment s'està valorant modificar els objectius de la granja per adaptar-los a la realitat actual, i que es tindrà en compte també la proposta de l'associació promotora de la queixa.
El Síndic posa de manifest que el repartiment de la producció cinegètica de la granja Torreferrussa deixa fora del repartiment societats de caçadors que no estant integrades en la Federació Catalana de Caça. En aquest sentit, considera que el repartiment de la producció cinegètica per a la caça s'ha de fer seguint criteris d'objectivitat, concurrència i igualtat de tracte entre tots els potencials interessats. En el mateix sentit, l'assignació d'animals pot estar subjecta a compensació dels beneficiaris de la producció, però la participació en la despesa que genera la cria de perdius a la granja Torreferrussa no pot justificar l'assignació de la producció exclusivament a la Federació, tal com estableix el conveni indicat.
L'interès comú en la producció cinegètica de qualitat justifica legítimament la col·laboració d'ambdues institucions en els àmbits que preveu el conveni, però aquesta col·laboració no pot tenir com a contrapartida l'assignació de tota la producció d'animals que no gestiona el Departament directament a la Federació, en detriment de les societats de caçadors no federades, que poden aspirar legítimament a rebre una part de la producció en condicions d'igualtat amb la resta de societats.
Per tant, la participació dels beneficiaris en el cost de producció dels animals és legítima però no pot ser un instrument per justificar un tracte desigual entre els potencials beneficiaris que han de poder accedir a la producció en condicions d'igualtat.
D'acord amb les consideracions precedents, doncs, el Síndic entén que cal instar la revisió del conveni de referència i, si és necessari, fer la denúncia del conveni abans del venciment inicial o de les pròrrogues que preveu el mateix conveni, i modificar els criteris d'assignació d'acord amb els paràmetres que s'han exposat.