El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de renda mínima d'inserció (en endavant RMI).
Exposa que el mes d'octubre de 2011 va deixar de rebre la prestació i que no ha rebut cap notificació en aquest sentit. Exposa que la situació econòmica de la seva família és molt greu i que necessiten rebre aquesta prestació per atendre les necessitats més bàsiques.
D'acord amb l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa, en data 20 de setembre de 2011 es va dictar la resolució per la qual se suspenia la prestació al promotor, amb efectes des de l'1 de setembre de 2011. Aquesta resolució va ser notificada a la persona interessada el 22 de desembre de 2011.
Un cop valorada aquesta informació, el Síndic trasllada les consideracions següents al Departament d'Empresa i Ocupació:
En primer lloc, pel que fa al motiu de la suspensió, la resolució indica que la suspensió ve motivada pel fet que la persona interessada disposa d'ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció i, per tant, de conformitat amb la normativa reguladora de la prestació, era procedent la suspensió.
Això no obstant, en la resolució en què s'acorda la suspensió no es detallen quins són aquests ingressos, ni en quina part superen el límit aplicable a aquest cas concret.
Així, en supòsits com aquest és convenient explicitar en el text de les resolucions aquestes dades, i qualsevol altra que sigui determinant de la decisió que s'adopta.
En aquest cas concret, es podria esmenar aquesta situació en la resolució del recurs. Així, el Síndic entén que, per garantir convenientment els drets de la persona interessada, en la resolució del recurs s'haurien de concretar els ingressos que s'han pres en consideració, el període al qual corresponen, i el límit d'ingressos que és aplicable al cas.
En segon lloc, pel que fa a la resolució del recurs d'alçada, el promotor exposa que el va presentar en data 14 de desembre de 2011, i no consta que s'hagi resolt encara.
S'ha de tenir en compte que, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú -en concret, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos i, per tant, en aquest cas s'ha superat de molt aquest termini.
Caldria, per tant, corregir aquesta situació, a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessada i determinar com més aviat millor, i una vegada concretades les dades d'ingressos, la procedència o no de la suspensió i el dret o no de la persona interessada a continuar rebent la prestació.
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'empresa i Ocupació que prengui les mesures oportunes per resoldre el recurs d'alçada interposat per la persona interessada contra la resolució de suspensió, de manera que s'explicitin les dades econòmiques que s'han tingut en compte i es resolgui en conseqüència.