El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que en data 20 de setembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual se li suspenia la prestació econòmica perquè no havia comunicat la percepció d'altres prestacions públiques que poden modificar l'import de la prestació de renda mínima d'inserció.
Segons la informació tramesa per la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, la suspensió ve motivada pel canvi en la situació econòmica de la unitat de convivència, fet que no havia estat comunicat pel beneficiari a l'Administració, i per tant s'ha d'entendre que s'adequa a les previsions de la normativa que regula la prestació de renda mínima d'inserció.
En tot cas, el Síndic considera que, atesa la situació de necessitat que exposa el promotor, caldria valorar si actualment es mantenen les circumstàncies que van donar lloc a la suspensió i, en cas que hi hagi una situació de manca d'ingressos, valorar la possibilitat de represa de la prestació.
D'altra banda, no consta que s'hagi resolt el recurs interposat pel promotor contra la resolució de suspensió. En aquest sentit, s'ha de recordar que l'Administració té el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert en cada cas, tots els procediments i els recursos administratius presentats per les persones interessades.
En aquest cas concret, el termini màxim previst per a la resolució del recurs d'alçada és de tres mesos, termini que ja s'ha superat i, per tant, caldria corregir aquesta situació i resoldre sense més demora el recurs en qüestió.
De conformitat amb això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el deure de respectar els terminis màxims de resolució del recurs d'alçada i, per tant, l'insta a resoldre com més aviat millor el recurs interposat per la persona interessada contra la resolució de suspensió de la prestació.