Pel que fa a la relació entre el centre i la família, en l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament s'assenyala que l'equip directiu considera que en cap moment s'ha trencat la comunicació amb la família i manifesta la voluntat de restar a la seva disposició. La família, al seu torn, exposa que enguany manté una relació correcta i fluïda amb la tutora del seu fill.
Tot i això, entre la informació facilitada inicialment per la família constava un missatge de correu electrònic de l'equip directiu del centre que denegava la possibilitat de mantenir una reunió que la família demanava.
En aquest sentit, cal recordar que la Llei 12/2009, de 10 de juliol, estableix com un dels principis específics del sistema educatiu ?el compromís de les famílies en el procés educatiu i l'estímul i el suport per fer-lo possible?. Aquesta llei també estableix que ?les mares, els pares o els tutors tenen el deure de respectar el projecte educatiu i el caràcter propi del centre, i el dret i el deure de participar en l'educació dels seus fills?. Així mateix, la citada norma també estableix que ?el Departament ha de preveure els mitjans necessaris perquè els centres, el professorat i altres professionals puguin oferir assessorament i atenció adequada a les famílies, especialment per mitjà de la tutoria? (art. 25.2).
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que, en cas que no s'hagi fet, s'orienti l'equip directiu del centre per tal que, de cara al futur, davant de situacions similars a aquesta, s'atenguin les peticions de reunió de les famílies.