La promotora de la queixa exposa que és beneficiària d'una prestació de renda mínima d'inserció que es va suspendre el 15 de juliol de 2011 per inserció laboral. En acabar l'activitat laboral, a començaments de setembre, va demanar per mitjà dels serveis socials bàsics de Blanes la reactivació de la prestació.
La persona interessada es queixa perquè encara no s'ha resolt la reactivació, i indica que la seva unitat familiar necessita aquesta prestació per atendre les necessitats bàsiques.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que la prestació es va suspendre amb efecte de l'1 de juliol de 2011, i que no s'ha pogut reprendre perquè la persona titular manté un contracte de treball des del 27 de febrer de 2012, de manera que quan finalitzi aquest contracte es valorarà la reactivació de la prestació.
Cal dir, però, que aquesta informació no coincideix amb la facilitada per la persona interessada. Els serveis socials de Blanes confirmen que la proposta de reactivació es va fer el setembre de 2011, en el moment en què va finalitzar el contracte; que no s'ha resolt sobre aquesta petició, i que no els consta que la persona interessada estigui desenvolupant cap activitat professional actualment.
En vista d'això, el Síndic recorda que l'Administració ha d'impulsar d'ofici tots els procediments administratius i procurar-ne la resolució, en el sentit que correspongui, en el termini més breu possible. Per tant, suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que doni les ordres oportunes per verificar les actuacions i els tràmits fets en el procediment de renda mínima d'inserció de què és titular la persona interessada i perquè es valori de manera immediata la seva sol·licitud de represa de la prestació, en atenció a la proposta efectuada pels serveis socials bàsics el setembre de 2011; i, si escau, que es faci el pagament de la prestació com més aviat millor.