Resolució
Q-06671/2014 Disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud de complement per a titulars de pensió no contributiva que viuen en un habitatge de lloguer

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 08/09/2014
Data de l'últim moviment 18/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud d'un complement per a titulars de pensió no contributiva que viuen en un habitatge de lloguer que va presentar el 14 de juliol de 2014 davant l'oficina de Benestar Social i Família de Sant Boi de Llobregat.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 6.1 del Reial decret 1191/2012, de 3 d'agost, pel qual s'estableixen les normes per al reconeixement del complement de pensió per al lloguer d'habitatge a favor dels pensionistes de la Seguretat Social en la modalitat no contributiva, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud presentada pel promotor, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
09/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/02/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/02/2015 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar