La promotora de la queixa manifesta que des de fa molt de temps es troba amb nombroses incidències perquè en la seva història clínica s'han inclòs dades d'una altra persona, amb qui comparteix nom, cognoms i data de naixement. Segons sembla, durant un temps tenien el mateix número de targeta sanitària i per aquest motiu es barrejaven les dades de manera continuada. Aquesta situació li ha comportat problemes importants, ja que quan s'adreçava al CAP o als centres hospitalaris per rebre atenció, la informació que es consultava no era correcta. Tot i que l'any 2010 se li va facilitar una nova targeta sanitària, la situació no es va corregir i els problemes van continuar.
Cal tenir en compte que la identificació precisa és una exigència d'un model sanitari eficient i resolutiu, i que és un requisit imprescindible per a una atenció sanitària correcta. I també que aquesta és una exigència directament relacionada amb els drets de les persones usuàries del sistema sanitari a la confidencialitat de la informació que fa referència a la seva salut i a l'accés a les dades personals que s'han obtingut durant l'atenció sanitària.
Per tant, és imprescindible revisar de nou amb la màxima diligència i rigor les gestions dutes a terme amb relació a la qüestió que plantejava la promotora i dur a terme les actuacions que calgui per assegurar que efectivament es faci la separació i la incorporació de les dades de cada persona en la història clínica corresponent, tot garantint el respecte als drets de les persones afectades.
Per tant, el Síndic suggereix al Departament de Salut que prengui les mesures necessàries en aquest sentit a fi d'atendre convenientment els drets de la promotora de la queixa, i també que s'adoptin les actuacions o mesures tècniques i organitzatives que calgui per evitar que una situació com aquesta es pugui reproduir en altres casos de persones amb coincidència de cognoms, dates de naixement o qualsevol altra dada.