El promotor de la queixa, propietari d'una òptica a Montcada i Reixac, exposa el seu desacord amb la derivació desigual que fan els serveis socials municipals a les òptiques del municipi.
Explica que, sense que s'hagi signat cap contracte o conveni entre l'Ajuntament i les òptiques del municipi, els serveis socials no informen els usuaris sobre totes les òptiques de Montcada i Reixac, i que quan l'Ajuntament es fa càrrec del cost de les ulleres els adreça a un establiment òptic determinat.
L'any 2007, el Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes i Òptiques Optometristes de Catalunya va dictaminar que l'Ajuntament havia de facilitar als usuaris tota la informació sobre les òptiques del municipi, per tal que fossin els usuaris els que escollissin a quina es volien adreçar.
L'Ajuntament de Montcada i Reixac informa que, inicialment, la relació amb l'òptica en qüestió es va establir perquè el propietari es va oferir a facilitar ulleres gratuïtament a les persones sense recursos designades pels serveis socials municipals. Posteriorment, l'any 2007 es va acordar de manera verbal un preu reduït i es va oferir a la resta d'òptiques del municipi la possibilitat de participar en aquest programa.
En qualsevol cas, i atès que es tracta de la compra de productes per part d'una administració, el subministrament d'ulleres de forma continuada s'hauria de formalitzar d'acord amb les normes sobre contractes del sector públic i caldria especificar-ne les condicions i el preu amb què s'adjudica.
Així mateix, per evitar una situació de desigualtat competencial entre els establiments de la ciutat, caldria oferir-los a tots la possibilitat de prestar aquest servei amb unes mateixes condicions -especialment les relatives al preu del producte, si ha de ser diferent del preu de venda al públic en general- i formalitzar aquesta oferta i les condicions per escrit. L'Ajuntament informa que així ho té previst.