Resolució
Q-06679/2011 Disconformitat amb l'Ajuntament d'Almenar per l'exigència d'un justificant de sol·licitud de treball

Matèries
Polítiques socials
Treball i pensions
Inserció laboral
Data d'inici 31/10/2011
Data de l'últim moviment 02/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Almenar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa perquè des dels serveis socials de l'Ajuntament d'Almenar li demanen un justificant que acrediti que ha presentat una sol·licitud de treball, del qual no disposa, per tal d'acreditar la seva situació i la recerca activa d'ocupació.

Contingut

Del contingut de l'informe tramès per l'Ajuntament d'Almenar es desprèn que l'Ajuntament va sol·licitar a la persona interessada una documentació i justificació, d'acord amb les exigències legals, per tal de valorar la seva situació i resoldre si podia ser constitutiva de l'ajuda que demanava.

En aquest context, i atès que és evident que la treballadora social va demanar a la persona interessada determinada documentació i que aquesta no la va aportar a l'Ajuntament, ni tampoc va comparèixer davant dels serveis socials, el Síndic considera que la treballadora social de l'Administració local va actuar d'acord amb les seves funcions d'informació i petició, i considera normals les seves actuacions. 

Això no obstant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que qualsevol òrgan de l'Administració ha de complir estrictament els deures legals previstos en la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en les seves relacions amb les persones que atén, i que ha de ser diligent, correcte i ha de tractar-les amb cortesia i respecte i les ha d'informar dels recursos i serveis als quals poden accedir.

També li recorda el dret de la persona interessada a una bona administració, informació i organització dels serveis i les prestacions públiques previst en els articles 21 i 28 de la Llei esmentada, i els drets dels ciutadans que recull a l'article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Altrament, també li recorda el que recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic el 2 de setembre de 2009 en relació amb el principi d'igualtat, proporcionalitat, absència d'abús de poder, imparcialitat, objectivitat, cortesia i bon tracte, i li suggereix que sigui especialment curós en les formes i, en el cas de la interessada, que sigui curós a l'hora de sol·licitar-li la documentació.

Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/11/2011 Ajuntament d'Almenar Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
02/02/2012 Ajuntament d'Almenar Resolució