Resolució
Q-06696/2012 Disconformitat amb la resolució dictada en relació amb una reclamació de responsabilitat patrimonial formulada davant de l'Ajuntament de Capellades

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 18/10/2012
Data de l'últim moviment 23/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Capellades Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Capellades per la desestimació de la seva reclamació de responsabilitat patrimonial pels danys que manifesta haver patit en les seves ulleres com a conseqüència de la celebració del correfocs del 14 d'agost de 2012.

Contingut

Un cop examinada la documentació de què es disposa, el Síndic constata que la desestimació de la reclamació es va dictar sense tramitar el procediment establert al Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el reglament dels procediments de les administracions públiques en aquesta matèria.

No consta enlloc que s'hagi donat tràmit d'audiència a la persona interessada abans de la redacció de la proposta de resolució, com s'estableix a l'article 11 del decret esmentat i a l'article 85 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions publiques catalanes, sinó que la resolució es va dictar únicament sobre la base d'un informe de la policia local, del qual no consta que la persona interessada tingués coneixement.

D'acord amb els preceptes esmentats, el tràmit d'audiència s'ha de notificar a les persones interessades i se'ls ha de facilitar una relació dels documents que consten en el procediment a fi que puguin obtenir una còpia dels que estimin convenients, i se'ls ha de concedir un termini no inferior a deu dies ni superior a quinze per formular les al·legacions i presentar els documents i les justificacions que estimin pertinents.

En conseqüència, el Síndic demana a l'Ajuntament de Capellades que revisi l'actuació seguida amb relació a la reclamació de la persona interessada i retrotragui el procediment al moment en què, d'acord amb la normativa invocada, s'hauria d'haver concedit a la persona interessada el tràmit d'audiència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/11/2012 Ajuntament de Capellades Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/12/2012 Ajuntament de Capellades Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/12/2012 Ajuntament de Capellades Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/01/2013 Ajuntament de Capellades Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
25/11/2013 Ajuntament de Capellades Segona reiteració / No col·laboració
29/01/2014 Ajuntament de Capellades Resposta a la resolució pendent d'acceptació
07/02/2014 Ajuntament de Capellades Irregularitat
06/06/2014 Ajuntament de Capellades Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
14/10/2014 Ajuntament de Capellades Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
18/03/2015 Ajuntament de Capellades Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/09/2015 Ajuntament de Capellades Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
23/12/2015 Ajuntament de Capellades Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració