La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació dels seus serveis socials de referència atès que considera que no li presten suport suficient malgrat la situació de precarietat econòmica que viu el seu nucli familiar.
Exposa que viu amb el seu marit i el seu fill de quatre anys i que depenen únicament dels ingressos minsos i irregulars que obté el seu espòs, que hi ha mesos que no s'ingressa cap quantitat. Explica que properament hauran d'abandonar el pis on viuen atesa la impossibilitat de fer front al lloguer. Considera que tot i que la seva referent social n'és coneixedora no li presta el suport suficient. Segons indica, fa un parell d'anys li va tramitar la sol·licitud de la renda mínima d'inserció però se li va denegar i, malgrat que la situació de la família ha empitjorat en el transcurs d'aquest temps, no li han tornat a cursar la sol·licitud d'aquesta prestació.
L'Ajuntament de Cornellà de Llobregat informa que la promotora no ha demanat cap entrevista amb la treballadora social referent des de desembre de 2012, data en què va comunicar que marxaria a viure a Calafell. No obstant això, la promotora exposa que el mes de setembre de 2013 va sol·licitar una ajuda per a l'habitatge i per al menjador escolar del seu fill.
En qualsevol cas, encara que no s'hagi pogut desenvolupar un pla de treball amb la persona interessada i malgrat l'actitud poc col·laboradora que ha mostrat per millorar la seva situació, atès que la persona interessada manifesta que té dificultats per cobrir les despeses essencials del seu fill, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que es posi en contacte amb els referents a l'escola del menor i amb la promotora per valorar la situació actual de la família i la necessitat de tramitar algun tipus d'ajuda per cobrir i mantenir les necessitats essencials d'habitatge, alimentació i salut especialment de l'infant.