Resolució
Q-06752/2011 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 03/11/2011
Data de l'últim moviment 30/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció. 

Exposa que és titular d'una prestació que es va suspendre l'estiu de 2011 perquè un dels membres de la unitat familiar va iniciar una activitat laboral. El mes de setembre, en canviar les circumstàncies de la unitat familiar, els serveis socials bàsics van proposar la reactivació de la prestació, però la persona interessada encara no l'ha rebut.

Contingut

Segons l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, es va valorar favorablement la represa de l'expedient de la persona interessada amb efectes des de l'1 de desembre de 2011, i està pendent que la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d'Inserció adopti la resolució corresponent.

Tot i això, sembla que a hores d'ara encara no s'ha resolt aquesta petició, i per tant la persona interessada no ha tornat a rebre la prestació. Així doncs, des del moment en què es va valorar l'existència d'una situació de necessitat que justificava la concessió de la prestació ha transcorregut gairebé un any. Es tracta d'un període excessivament llarg, sobretot si es té en compte que la prestació té com a finalitat atendre les necessitats de famílies en situació de vulnerabilitat i amb manca de recursos econòmics.

És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures necessàries per fer més àgil la represa de la prestació econòmica, de manera que, un cop ha finalitzat la causa de la suspensió, la reactivació sigui ràpida; i en especial per resoldre efectivament els casos en què, com el de la promotora d'aquesta queixa, ja han estat valorats favorablement, i reprendre'n el pagament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/12/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/03/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/04/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
15/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
31/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
30/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat