Segons que es desprèn de l'escrit tramès pel Departament de Salut, s'ha programat una visita per valorar de nou el cas del promotor de la queixa.
No obstant això, el Síndic considera que tres anys i mig d'espera és un temps excessiu, encara que no es tracti d'un cas urgent. En aquest sentit, recorda que la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002 recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.
Per tant, el Síndic insisteix que cal seguir esmerçant esforços per introduir les mesures organitzatives i assistencials necessàries que permetin dur a terme les intervencions quirúrgiques no urgents dins d'un termini raonable, de manera que es garanteixi el dret a l'assistència sanitària de què gaudeixen els ciutadans.