Resolució
Q-06807/2012 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Agència Catalana del Consum a una reclamació contra una empresa subministradora d'aigua

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 23/10/2012
Data de l'últim moviment 15/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Agència Catalana del Consum a la reclamació que va presentar en data 19 de juliol de 2012 sobre la facturació del consum d'aigua del seu domicili.

Contingut

L'informe tramès pel Departament d'Empresa i Ocupació detalla de forma molt succinta els tràmits duts a terme per l'Agència Catalana del Consum en relació amb la sol·licitud de la promotora de la queixa, i no inclou cap dada que permeti conèixer, ni que sigui de forma aproximada, quan es resoldrà sobre la sol·licitud presentada.

En el seu informe, l'Agència Catalana del Consum es limita a dir que, després de fracassar la mediació entre la persona interessada i l'empresa subministradora d'aigua, ?en aquests moments s'està pendent de citació per a la vista arbitral?.

En vista d'això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'article 49 del Reial decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el sistema arbitral de consum, determina que ?el termini per dictar un laude és de sis mesos des de l'endemà de l'inici del procediment arbitral, i el pot prorrogar l'òrgan arbitral mitjançant una decisió motivada, llevat d'acord en contra de les parts, per un període no superior a dos mesos?.

En aquest cas, no hi ha constància que l'òrgan arbitral hagi prorrogat el termini establert per la norma, de manera que el Síndic recorda el manament que l'article 51 de la Constitució adreça als poders públics en el sentit de garantir la defensa dels consumidors i usuaris i protegir la seguretat, la salut i els interessos econòmics legítims amb procediments eficaços. 

Per aquests motius, el Síndic demana al Departament que adopti les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació d'aquest procediment i resoldre la sol·licitud presentada per la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/11/2012 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2013 Agència Catalana del Consum Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2013 Agència Catalana del Consum Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
05/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
08/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/07/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
14/07/2014 Agència Catalana del Consum Irregularitat
15/07/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

AO-08471/2013