Resolució
Q-06848/2012 Disconformitat amb la manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 24/10/2012
Data de l'últim moviment 30/09/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Contingut

El Síndic recorda que l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, en la redacció donada per la Llei 7/2011, del 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, estableix que en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte del pla individual d'inserció i reinserció (PIR) al Departament de Benestar Social i Família.

S'ha de tenir en compte que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments administratius, tal com preveuen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que reconeix el dret dels ciutadans a una bona administració, i estableix expressament que inclou ?el dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert?. En el mateix sentit s'expressen les recomanacions contingudes en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic.

De conformitat amb això, el Síndic recorda el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament i dins del termini màxim establert tots els procediments. I, consegüentment, insta el Departament d'Empresa i Ocupació a resoldre de manera immediata la sol·licitud de la promotora de la queixa i, si escau, a fer el pagament de la prestació com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
31/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
03/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/09/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-02353/2012