La promotora de la queixa exposa que les 102 obres d'art pertanyien al seu difunt marit, el qual les va donar a l'Ajuntament segons un conveni subscrit el 22 de març de 2004. En dates 7 d'octubre de 2012 i 7 d'octubre de 2013 va presentar dos escrits a l'Ajuntament en què expressava el seu malestar en relació amb aquesta qüestió, als quals no ha rebut resposta.
El Síndic recorda a l'Ajuntament que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, ja sigui en el marc d'un procediment administratiu, ja sigui en el marc de la presentació de suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
L'article 42.7 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el personal al servei de les administracions públiques que tingui a càrrec seu el despatx dels assumptes, i també els titulars dels òrgans competents per instruir i resoldre, són directament responsables, en l'àmbit de llurs competències, del compliment de l'obligació legal de dictar resolució expressa dintre de termini.
Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que no demori la presa de contacte amb la persona interessada per tractar personalment totes les qüestions lligades a aquest afer. I, en aquest sentit, li suggereix que documenti o formalitzi per escrit totes les qüestions tractades per facilitar, d'aquesta manera, la resposta municipal a les demandes que la promotora va adreçar al consistori.