Resolució
Q-06980/2013 Disconformitat amb la manca de cura de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs en la guarda i custòdia d'una col·lecció d'obres d'art

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Patrimoni de l'Administració
Data d'inici 27/09/2013
Data de l'últim moviment 07/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa exposa que les 102 obres d'art pertanyien al seu difunt marit, el qual les va donar a l'Ajuntament segons un conveni subscrit el 22 de març de 2004. En dates 7 d'octubre de 2012 i 7 d'octubre de 2013 va presentar dos escrits a l'Ajuntament en què expressava el seu malestar en relació amb aquesta qüestió, als quals no ha rebut resposta.

El Síndic recorda a l'Ajuntament que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. 

D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució i posat en coneixement de totes les administracions públiques catalanes, l'administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, ja sigui en el marc d'un procediment administratiu, ja sigui en el marc de la presentació de suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'article 42.7 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el personal al servei de les administracions públiques que tingui a càrrec seu el despatx dels assumptes, i també els titulars dels òrgans competents per instruir i resoldre, són directament responsables, en l'àmbit de llurs competències, del compliment de l'obligació legal de dictar resolució expressa dintre de termini.

Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que no demori la presa de contacte amb la persona interessada per tractar personalment totes les qüestions lligades a aquest afer. I, en aquest sentit, li suggereix que documenti o formalitzi per escrit totes les qüestions tractades per facilitar, d'aquesta manera, la resposta municipal a les demandes que la promotora va adreçar al consistori.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/10/2014 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/11/2014 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/12/2014 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/01/2015 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Resolució pendent d'acceptació
02/03/2015 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
18/06/2015 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2015 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Resolució pendent d'acceptació
07/09/2015 Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Reiteració a la resolució pendent d'acceptació